Publieksdag 2017

Publieksdag 2017

Op donderdag 12 oktober 2017 vindt de 25e Publieksdag van de Hersenstichting plaats in De Doelen in Rotterdam met als thema Hersenen en prikkels.

Tijdens diverse lezingen vertellen prominente hersenonderzoekers over hun onderzoeken naar hersenen en prikkels. In de pauzes kunnen bezoekers een kijkje nemen op het HersenPlaza (voorheen Informatiemarkt en Belevenisplein) waar veel patiëntenverenigingen te vinden zijn. Maak daarnaast kennis met ontwikkelingen op het gebied van hersenonderzoek en zorg en doe mee aan allerlei testjes en experimenten.

Hersenen en prikkels

Dagelijks komt er een enorme hoeveelheid informatie op ons af. Heel veel prikkels, in allerlei vormen. Een gesprek dat ons aan het denken zet. Het licht dat ons ‘vertelt’ dat de dag begint. Geluid uit het verkeer dat ons het signaal geeft dat we moeten oppassen. Of beelden van de televisie en het geluid van onze mobiele telefoon.

Al die prikkels worden verwerkt in onze hersenen. Hoe doen onze hersenen dat? Wat gebeurt er als onze hersenen gevoelig zijn (geworden) voor prikkels? Hoe beïnvloeden emotionele gebeurtenissen onze hersenen en ons gedrag?

Prikkels staan centraal in ons leven en zijn daarmee een prachtig thema voor deze jubileumuitvoering van de Publieksdag van de Hersenstichting.

Aanmelden Publieksdag

Schrijf u in voor de Publiekdag op 12 oktober 2017 met als thema Hersenen en prikkels.