Lopers Vierdaagse zamelen ruim €20.000 in voor Hersenstichting

Lopers Vierdaagse zamelen ruim €20.000 in voor Hersenstichting

De 30 lopers die deze week de Nijmeegse Vierdaagse hebben gelopen voor de Hersenstichting, hebben samen maar liefst ruim € 20.000 ingezameld. Ze hebben allemaal de eindstreep gehaald. We zijn alle deelnemers ontzettend dankbaar voor hun enorme inzet.

Lopers voor de Hersenstichting.

Alle lopers hebben een persoonlijke motivatie om de Vierdaagse te lopen voor de Hersenstichting. Een van de lopers is Thom Kuipers (41). Hij heeft zijn vriendin Suzanne ontmoet tijdens de Vierdaagse in 1995. Ze hebben een aantal keer samen gelopen, tot 2007. Toen kreeg zij op 31-jarige leeftijd een beroerte. ‘Het is nu tien jaar geleden, maar we worstelen nog dagelijks met de restverschijnselen’, vertelt Thom. ‘We moeten ons leven anders inrichten. Ze heeft last van chronische vermoeidheid en moet elke dag een uur rusten. Dat is lastig, zeker met twee jonge kinderen.’ Daarnaast werkt ze twee ochtenden in de week. ‘Meer werken kost te veel energie. Dat is frustrerend.’

Door de beroerte is ook haar vermogen om dingen te organiseren verminderd. 'Zij was altijd degene die alles stroomlijnde, ik ben daar niet zo sterk in. Het plannen en organiseren is echt een uitdaging, nog steeds. Daarbij moeten we ook rekening houden dat ze niet goed tegen drukte kan. Zo’n drukke omgeving als de Vierdaagse is veel te veel prikkels in een keer.'

Het lopen van de Vierdaagse is na 2007 in het slop geraakt. 'Ik heb heel lang niet meer gelopen. Het was toch iets van ons samen. Vorig jaar was de eerste keer sinds lange tijd dat ik hem weer liep.' Het is de eerste keer dat Thom voor de Hersenstichting loopt. Hij hoopt zoveel mogelijk geld op te halen zodat mensen met welke vorm van hersenletsel dan ook zo goed mogelijk worden geholpen.

Wil je Thom of een van de andere lopers sponsoren of ben je benieuwd naar de persoonlijke motivatie van de andere lopers? Die zijn hier te bekijken.

Kom ook in actie!

Wil jij je ook inzetten voor de Hersenstichting? Kom ook in actie en begin je eigen sponsoractie! Bekijk ter inspiratie de sponsoracties en plaats je eigen actie op de site.

Met jouw hulp én de steun van al onze donateurs, zetten we alles op alles om hersenen gezond te houden, hersenaandoeningen te genezen en patiëntenzorg te verbeteren.

Aanmelden nieuwsbrief

Schrijf u in voor onze digitale nieuwsbrief.