Adviesraad voor Wetenschap en Innovatie

Adviesraad voor Wetenschap en Innovatie

De Adviesraad voor Wetenschap en Innovatie (AWI) is een onafhankelijk orgaan van de Hersenstichting. De AWI heeft tot taak de directeur - en op verzoek de Raad van Toezicht - te adviseren over de te subsidiëren projecten op het gebied van wetenschappelijk onderzoek, implementatie en ontwikkeling. Daarnaast adviseert deze wetenschappelijke adviesraad over de voortgang en evaluatie van gefinancierde projecten.

Voorzitter:

Prof. dr. R.C.M. Hennekam, hoogleraar Kindergeneeskunde / Translationele Genetica, Academisch Medisch Centrum, Amsterdam

Leden:

• Prof. dr. W.J.J. Assendelft, hoogleraar Huisartsgeneeskunde, Radboud UMC Nijmegen
  • Mw. dr. L. van Bodegom-Vos, universitair docent Implementatie en de-implementatie in de curatieve zorg, Leids Universitair Medisch Centrum
  • Dr. M.P.J. van Boxtel, universitair hoofddocent Psychiatrie en neuropsychologie, Universiteit Maastricht
  • Prof. dr. O.F. Brouwer, hoogleraar Kinderneurologie, Universitair Medisch Centrum Groningen
  • Prof. dr. A. Dijkstra, hoogleraar Psychologie van gezondheid en ziekte, Rijksuniversiteit Groningen
  • Prof. dr. A.C.H. Geurts, hoogleraar Revalidatiegeneeskunde, Radboudumc, Nijmegen
  • Mw. Dr. P. Goossens, revalidatiearts en senior onderzoeker, Rijnlands Revalidatiecentrum, Leiden
  • Dr. J.I. Hoff, Neuroloog, St. Antonius Ziekenhuis

• Mw. prof. dr. E. M. Hol, hoogleraar Gliabiologie van hersenziekten, Universiteit van Amsterdam, UMC Utrecht Hersencentrum, Nederlands Herseninstituut