Projectvergunning dierproeven – uw ervaring

Geplaatst op 25 november 2015

De ingrijpende herziening van de regelgeving met betrekking tot dierproeven, met name de invoering van het vergunningstelsel voor projecten met dierproeven, is bijna aan de eerste verjaardag toe. Federa is geïnteresseerd in de ervaringen van onderzoekers tot nu toe.

Daarom roept Federa betrokken onderzoekers op om hun ervaringen te delen, het liefst geïllustreerd met concrete voorbeelden. Dit kunnen positieve aspecten zijn, maar ook mogelijke knel- en verbeterpunten.
Reageren kan op de Federa-website. De binnengekomen reacties zullen anoniem gebundeld worden als basis voor een terugkoppeling vanuit de academie.

U kunt uw ervaringen hier doorgeven.
De Federa is een interdisciplinair samenwerkingsverband van ruim 10.000 onderzoekers in de gezondheidszorg. Dit gebeurt via 27 aangesloten biomedisch-wetenschappelijke verenigingen en via ruim 20 organisaties die zijn aangesloten via COREON. De Federa is een stichting waarvan de volledige naam luidt: Federatie van Medisch Wetenschappelijke Verenigingen (FMWV).